Saturday 16 August 2014

Cakna dari Tuhan

assalamualaikum...
Alhamdulillah a'la Rabbi A'la
wa shollu a'la nabiyihi s.a.w wa a'la aalih..

salam 16 ogos... lama sudah tidak mnulis entri. sikit bnyak trgendala atas asbab2 yg tdk trelak..
kali ni, tiada yg special nk dkongsi, cuma racikkn cerita hidup ana sendri...
sudiknlh mnjamu kata...
Bismillah

17 hrbln, tarikh keramat.. hilgnya byg insan, yg bgi ku amat aku senangi... tingkahnya, lakunya, geraknya, seiring sama.. dia lahir setahun lewat dariku.. ibu bapa berbeza, tapi kami umpama adik beradik... seakan2 kembar pula.. ��
kemana2 kami brsama... mostly... kongsi cerita, suka duka, mandi sama, tidur, main, solat, ngaji... semua sama2... hatta, masuk pondok pun sama2... girang itu hinggalah mencecah umur matang... spnjg itu, dia amat patuh pd seniornya ni... apa aku buat, itu dia ikut... haha
dia bayangku...
sampai 17 tarikh itu, Ilahi mnjmput nya, pd usia 18 tahun... tibanya aku, seusai pgebumian jnzh... tp, aku redho, kerna dia slalu dlm doaku...
kini, 6 buln, ditingglkn... hanya kngn jdi teman... smoga dikau dtemptkn d klgn org2 beriman...
Muta'ali Ruzaidi

hidupnya, telah Tuhan cakna sedemikian rupa. makalah, apa aku hamba ini bisa melawan yg Kuasa?
al-Fatihah

smoga kita sama2 bljr hargai insan2 sekeliling... ambil kisah dri mereka, sblum Tuhan ambil mereka dri kita....
selamanya...

-sesungguhnya mati itu benar-

No comments:

Post a Comment